måndag 14 september 2009

Den gick inte hem

Jag var på 50-årsfest.

Massa människor från media. In kom Bim Enström. Henne har jag alltid velat prata med.

Hon gled över golvet i sin röda skinnjacka och sitt vackra stålgrå hår i svans.

Så plötsligt stod hon framför mig och jag sa hej.

– Bim, sa hon hälsade med fast handslag.

– Bodil, sa jag.

Sen blev det tyst fast det var en massa surr omkring.

– Bim och Bodil, sa jag för att ha något att säga. Det låter lite som Piff och Puff.

Då gick Bim.

5 kommentarer:

Jenny Morelli sa...

den BORDE ha gått hem!Her loss

Pauline sa...

Gud vilken härlig humor du har!!!!
Pau

Maria Marteleur sa...

haha!

Maud sa...

...hon kan inte ha ngn humor....jag skrattade högt! Tack svägerska!

pertygle sa...

Fruktansvärt roligt! Du vinner, hon förlorar, 1-0 till dig!/Broder Per