måndag 4 maj 2009

Bäst i Berlin

trabi

Bäst i Berlin just nu är:

– Utställningen med Annie Leibovitz

– Trabi-safari

Men jag vet banne mig inte i vilken ordning. Fotoutställningen var... jag blev tagen, det var gripande och imponerande. Hon är makalös, denna renhet, humor och samtidigt allvar och livsbejakande. Men jag stör mig på att Susan Sontag beskrivs som hennes long-time-friend. Det var väl ändå hennes flickvän.

Trabi-safari är inget mindre än en guidad tur genom Berlin i östtyska familjebilen Trabant. Man kör själv. Guide i walkie-talkie. Det går undan, det är störtkul.

1 kommentar:

Nattens bibliotek sa...

Visst var fotoutställningen fantastisk!!! Vi råkade hamna på smygöppningen av utställningen med hela Berlins kulturelit. Alla var superläckra i roliga kläder (kvinnorna) och slappa kläder och udda hattar (männen). Det var flamsigt nere i entréhallen och sedan blev det alldeles tyst uppe bland fotografierna.
Här skrev jag om utställningen:
http://nattensbibliotek.wordpress.com/2009/02/21/ett-avgorande-skal-att-besok-berlin-fore-29-maj/