söndag 6 december 2009

Jobbiga noteringar

Söndag. Frågar en vän om hon vill följa med på Nationalmuseum. Hon svarar: "Nej jag ska följa mitt samvete idag och gå till jobbet en stund istället."

Måndag. Mejlar med en kollega som ska ge mig ett lämningschema. Hon är sjukskriven halvtid för att det varit lite mycket för henne men ska jobba med lämningsschemat då hon kommer hem. "Du har det sent ikväll."

Tisdag. Dags för after-work på Halva inne (Half Way Inn). Kamraten säger att det får bli en snabb bira denna gång eftersom han ska gå tillbaka till jobbet och jobba en stund.

Onsdag. En vän berättar att han vaknat mitt i natten och inte kunnat sova och att han gått upp och jobbat istället.

Torsdag. Middag, som bryts upp klockan 21 eftersom en vän ska gå hem och jobba några timmar innan han går och läger sig.

Fredag. Får ett sms: "Fredagsdrink? Ska hem och jobba efteråt men vi hinner väl en eller två."

Lördag. Vän berättar att hon ska opereras men att det blir riktigt bra eftersom hon kan sitta i sjuksängen och jobba efteråt.

6 kommentarer:

Susanna sa...

Mina fördomar om "våra invånare" har besannats.... sluta upp att stressa gott folk - NU!

Glöm inte att leva...

Alla undrar varför de är så trötta, går in i väggen eller får hjärtflimmer hhmm, I know why!!!

Kraaaaam lilla S

Bodil Sjöström sa...

Jag tycker det är lite trist att så många väljer att jobba framför andra saker. Det beror delvis på dem själva, delvis på krav och förväntningar utifrån.
Lite sorgligt.

Anonym sa...

Ja, känner igen det där och har fått betala ett högt pris för en livsstil som i längden bara är kontraproduktiv.
Fanny

Göran sa...

Ibland hamnar man i situationer där man inte har så stora möjligheter att ändra sig. Då är det bara att se till att slutföra även om omständigheterna inte är dom bästa.

Bodil Sjöström sa...

Ibland kan valet att jobba ännu mer vara det sämsta valet för att få undan jobb. Vilket man naturligtvis inte ser i akuta situationer. Vad jag vill visa i mitt inlägg är att valet av jobb ibland tar över. Så är det också i mitt liv ibland. Men jag försöker lära mig.

Göran sa...

Jag försöker också lära mig, vissa delar tar tid :) men det är kul att vara i utveckling.