tisdag 20 oktober 2009

Svaret från Yasuragi

Idag fick jag svar från Yasuragi (på klagomålet nedan). Eftersom det inte tycks ha fungerat att kommentera direkt på denna blogg lägger jag istället in svaret här:

Hej Bodil,
Tack för dina kommentarer kring din senaste vistelse på Yasuragi.
Det är för oss mycket viktigt att få ta del av våra gästers synpunkter så vi ständigt kan förbättra oss. jag är därför mycket tacksam att du tog dig tid att skriva. jag är dock ledsen att vi inte lyckades leverera enligt förväntan denna gång.

Yasuragi betyder inre ro och harmoni vilket är precis vad vi önskar att alla våra gäster skall uppleva hos oss. Därför uppmanar vi alla som vistas här att visa hänsyn till medgästerna och t ex inte tala i mobiltelefon i loungen eller uppträda allt för högljutt i restaurangerna.

I Japan kan man nå inre ro och harmoni på många sätt. Ett av de mest populära är att sjunga karaoke. Därför har vi byggt en japansk karaokelounge bakom receptionen. Denna är dubbelt ljudisolerad för att inte störa. Antagligen var någon av dörrarna i ljudslussen inte helt stängd när du passerade.

Vi beklagar att nattstädningen av spa-loungen störde. Normal sett får detta inte ske efter midnatt. Här får vi se över rutinerna så det inte upprepas i framtiden.

Sist men inte minst, vi har aldrig fått något brev. När/till vem skickade du detta? Enligt våra rutiner skall alla ev. klagomål besvaras inom 48 timmar.
Än en gång, tack för dina synpunkter. Det är min förhoppning att vi får se dig som gäst på Yasuragi även i framtiden och att vi då kan leva upp till dina förväntningar.

med vänlig hälsning
YASURAGI HASSELUDDEN
Michael Larkner
marknadschef

Sjung ut på Yasuragi! Kom och testa vår helt nya och mycket japanska Karaoke-Lounge. Perfekt aktivitet för grupper upp till 30 personer. Läs mer under ”möten” på www.yasuragi.se.

Inga kommentarer: