onsdag 31 mars 2010

När ska vi få se en Mästarnas Mästarinna?

Så var det klart. Ännu en Mästarnas Mästare har tagit sin titel - denna gång Armand Krajnc.

Förra gången vann Per Elofsson.

När ska vi få se en Mästarnas Mästarinna?

Som det är nu bygger deltävlingarna alldeles för mycket på fysisk styrka. Vilket män har fördel av. Det är väl ingen nyhet?

Programmet är underhållning i stjärnklass. Kul att se kända "gamla" idrottare i såväl fysiska och som psykiska utmaningar, men allra mest hur de tar sig fram i sociala sammanhang.

Deltävlingar med el-inslag tycker jag var botten. Otäckt.(De kröp under strömförande trådar).

Att finalen var orättvis, som det står i en kvällstidning idag, att Louise Karlsson snuvades på vinsten tycker jag inte alls. Alla har haft olika svagheter (Brolin under vatten, Sjöbergs knä, Thomas Johanssons höjdrädsla) Tyvärr kom Louise Karlssons stresshjärta just i finalen.

Armand Krajnc hade inte en enda svaghet. En värdig vinnare.

Men om Svt ska vara värdiga programmakare måste de tänka om. Vi vill se kvinnorna kvar längre i tävlingen, de måste få tävla på lika villkor.

5 kommentarer:

pertygle sa...

"underhållning i stjärnklass"...hallå, eller...hmm, måste va ironi, sånt ja inte begriper

Bodil Sjöström sa...

Ingen ironi alls. Jag tycker programmet var riktigt bra underhållning. Sport, spänning, vackert, lite social såpa också. Inget på djupet, men yta behövs också.

Unknown sa...

Jag utgår från att SVT kände till det faktum om Louis hjärtfel. I detta läge har man ju faktiskt diskfalificerat Louise, eftersom man bevisligen visste att hon inte kunde ta sig till final. Om detta tycker jag inte om alls, ren och skär diskriminering. Och till Patrik välj dina ord om du nu var citerad. För hon spöade ju upp dig. Trots sitt hjärtfel. Louise du var en värdig finalist.

Maria sa...

Louise Karlsson var nog den som hade störst chans att bli Mästarnas Mästarinna av alla som varit med i programmets historia .

Har ju bevisat att hon spöade killarna i fysiska o styrke tävlingarna.

Angående final så var det nog orättvist mot Louise om hennes puls mättes efter 30 min o killarna 10 min

Men SVT vill väl inte att nån tjej ska vinna.....

pertygle sa...

BODIL!