fredag 29 januari 2010

Min ödmjuka vän

Jag köpte en hårdrockströja. Har länge velat ha en hårdrockströja. Inte för att jag gillar särskilt mycket hårdrock - AC/DC och Mustasch undantagen - men tröjorna är snygga. (För er oinvigda så ser de ut ungefär som tatueringar. Mönstrade t-tröjor med eldsflammor och dödskallar.)

Visade upp den för en vän.

Som skrattade. Inte åt mig eller åt tröjan utan i en glädje att jag äntligen köpt min tröja. Hon sa att jag var härlig. När jag frågade vad hon tyckte om tröjan skrattade hon igen och sa att den var som klippt och skuren för mig.

Igår var hon hemma hos oss på middag och fick se våra nya golv. När jag frågade vad hon tyckte sa hon:

– Man måste sätta in dem i sitt sammanhang. Vilka som bor här, vad de tycker om. Ni gillar ju blues, de här golven är som blues. De passar er perfekt.

Vad hon själv tycker är en helt annan sak.

2 kommentarer:

Jenny Morelli sa...

nå? var är bilden på hårdrockströjan? hälsar jenny som gärna skulle vilja ha en begagnad hårdrockströja från tex en ACDC konsert för länge sedan eller LED ZEPPELIN...

Bodil Sjöström sa...

Den som väntar på något gott...