onsdag 11 november 2009

Absolut skitmusik

Igår på middag. Underbar middag med härliga vänner. I bakgrunden musik.
Kunde inte koncentrera mig på samtalet.

Jag kände igen låtarna, Everybody Hurts, Wicked Game.

Vred mig av den ansträngda sången.

Jag brukar inte gilla när man sågar musik helt, det brukar finnas något, alltid något i musiken som är levande.

Men jag är ledsen, det går inte att säga något annat om Peter Jöbacks tolkningar på senaste skivan än att de är förfärliga.

Vilket pekoral.

Känslolöst. Dött.

Till listan av Absolut skitmusik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört skivan.
Kan bara hålla med, retade mig på skivan flera dagar efteråt. Varför Peter, Varför?

Anonym sa...

Och, vad säger det om "härliga vännaer"? Visst kan man bli besviken när ens vänner spelar musik som man kräks av? Om inte annat, då börjar i alla fall jag att fundera ...
Fanny