söndag 7 december 2008

Falla för trycket – inte jag!

Jag tillhör en av de tiotalet som inte läst Stieg Larsson. Hade inte tänkt göra det heller, inte min typ av litteratur. Men så kan jag inte stå emot. Nyfiken på hur bra det kan vara och har nu skaffat mig böckerna tre.

Jag tycker inte Män som hatar kvinnor är bra. Hyfsad, men inte mer. Antar att jag svär i kyrkan men jag fattar faktiskt inte braheten i den.

Ändå fortsätter jag läsa.

Man ska ju hänga med.

Boken ligger som broms för de andra böckerna jag vill läsa och i natt tänkte jag att nu får det vara nog!

Stieg får ställas åt sidan, jag som aldrig annars är den som faller för trycket. Det blir ju bara fånigt!

Så snacka inte med mig om Stieg Larsson är ni snälla.

Nu ägnar jag mig åt Kära syster, av Tawni O'Dell.

1 kommentar:

Maria Marteleur sa...

Håller med. Fy fan vad dåligt. Han betättar varenda detlaj som man inte vill veta. Man kan vara hur dum som helst och tyck att det är bra. Kanske är det hela poängen...