tisdag 17 mars 2009

Kødbyen - Köpenhamns Meat Packing District?

Jag åker dit för att någon sagt att det är trendigt. Till Kødbyen - Köpenhamns motsvarighet till New Yorks Meat Packing District.

Jag tycker mest att det är kallt. Och besvärligt. Men ok, det är kul när man gör något av de gamla slakthusområdena. I Köpenhamn ligger det strax bakom Hovedbanegården (finns det någon mer levande centralstation?).

Köttbyn består av kaféer och gallerier. Är det måttet på trend?

Köper ett Copenhagen Card. Ni vet de där korten som finns i stora städer som man alltid funderar på ska jag ska jag inte köpa? Jag slår till och hu va kul det är. Ger mig ut på en 24-timmars museerunda. Bäst hittills är utan tvekan Dansk Design Center. Där finns en utställning om ljus. Om snygga lampor men mest om vad ljuset gör med oss. Blir så glad att jag glömmer att det är dyrt i Köpenhamn. Och kallt.

Inga kommentarer: