torsdag 12 februari 2009

En puss en bok, mat och lås


Min darling ska få en puss och en bok (kan ju inte skriva vilken eller hur) på Alla hjärtans dag.

Kanske ska jag sms:a en pocketbok. Den idén gillar jag skarpt.

Att få recept för en hel veckas matlagning (och inköpslista) gillar jag också. (Kalla det nördigt, själv är jag helt torsk på matlådor och sparar in på motsvarande en Thailandsresa om året på att laga mat hemma istället för att äta äcklig stressig lunch ute.)

Det blir också min present, att stå för maten nästa vecka.

Så blir det liksom en hel vecka fylld av hjärtan.

Fast om man vill ha kärlek för resten av livet kan man göra som i Rom och Riga och säkert andra ställen. Tillsammans med sin käresta sätta ett hänglås på en bro och kasta nyckeln i vattnet.

Tyvärr var det lås jag hittade hemma ett kombinationslås och jag har glömt koden.

Inga kommentarer: